האינטרנט הצנום – קריס פרדיננדי מקדם את הרעיון של בניית אתרים עם מינימום משאבים (כלומר, עד כמה שאפשר בלי פריימוורקים, ספריות וכד’).
דרכים מתקדמות לחיפוש דברים במנועי החיפוש החביבים עלינו – איך לחפש כתובת דואל ומסמכים, איך להשתמש באופרטורים בחיפוש, ועוד.
כשאני צריכה לעשות דברים עם PDF – למשל לכווץ, להמיר לפורמט אחר, לחלק או לאחד – אני משתמשת באתר smallpdf. לאחרונה מצאתי עוד אתר שעושה מניפולציות על PDF. אומנם לא השתמשתי בו, אבל שמה כאן לרווחתנו. ואתר שמאפשר לאחד PDF-ים.
מישהו שאשכרה קורא דואלי ספאם ומשיב עליהם. מעניין מאוד.
למה כדאי לגרום למשתמשים לחשוב. נכון ישנו הספר “Don’t Make Me Think”? אז הפוסט הזה מראה מקרים שבהם דווקא כדאי למשתמש כן לחשוב, מפני שתגובות אוטומטיות ואינטואיטיביות הן לאו דווקא התגובות הנכונות.
ההבדל בין hash ל-encrypt של סיסמאות
פישינג באמצעות דואל התראה על פישינג – אין על היצירתיות של האקרים-פצחנים
אתר שמאפשר לבדוק אתרים שעוקבים אחריכם
פוסט שמפריך את המיתוס שמספר קליקים גדול יותר מרחיק את הגולש מהשגת היעד
אלטרנטיבות לגוגל – מזמן לא היה לי קישור על תאויות קונספירציה נגד גוגל. האמת היא שגם הקישור הזה אינו כזה – הוא לא מסביר למה כדאי להימנע מגוגל אלא רק מאגד רשימות של מוצרים שיכולים להיות אלטרנטיבות למוצרי גוגל השונים.
למה לגרום למשתמשים לחשוב.
זו שאלה מצוינת. למעשה, רבים חושבים שחשיבה היא עניין מזיק, ולכן מתנגדים נחרצות לכל פעולה של מערכת החינוך שמחייבת את לקוחותיה הצעירים לחשוב. ואם ממש אין ברירה וחייבים הם דורשים לתווך את הפעולה האיומה והדורסנית הזו ולחלק אותה לחלקים קטנים, לרסק ולגרר ולמַשחק אותה עד שיצא ממנה כל ניחוח חשיבה וכל אחד יוכל ליהנות ממנה.
בקיצור, אהבתי את הקישור. וגם את הפרכת המיתוס הסופר קליקים. יש ביניהם קשר מסוים שאני עוד צריכה לחשוב עליו.
רחל, תודה רבה על התגובה. כרגיל, משעשע ומעורר מחשבה לקרוא את דברייך.
מעניין מה שאת אומרת, כי אני דווקא מכירה ביקורת הפוכה על מערכת החינוך – שהמערכת רק גורמת לילדים לשנן חומר ולהקיא אותו במבחן, ולא מעודדת חשיבה ולא מלמדת ילדים לחשוב. מצד שני, כשחושבים על מבנה הבגרויות ועל מטרת בית הספר (להוציא כמה שיותר בוגרים שמקבלים ציונים טובים בבגרויות) – באמת לא ברור איפה נכנסת חשיבה לתהליך הזה…
אהבתי את הקישור שעשית עם הפרכת מיתוס הקליקים כי לא שמתי לב לזה בכלל. נראה ששני הפריטים האלה יוצאים מתוך הנחה שהמשתמשים שלנו קצת פחות טמבלים משאנחנו חושבים 🙂