כשמתכננים אפליקציה, הדבר האחרון שחושבים עליו הוא מה יקרה אם משתמש יקליק על קישור שבור. זה בד”כ מקרה נדיר, ואנחנו מעדיפים להשקיע את מרצנו בטיפול בפונקציונלית הסטנדרטית של האפליקציה.
אבל לאחרונה נראה שיש גם מחשבה על המקרים הנדירים האלה. מסתבר שלא פשוט ליצור דף 404 מועיל – צריך להבין למה המשתמש הגיע לדף כזה באפליקציה שלנו, ולנסות להחזיר אותו לדרך הישר כמה שיותר מהר. ב-A List Apart יש מאמר על בניית דף 404 שמישותי ומועיל.
אבל גם אם לא נצליח לקלוע בדיוק לסיבה שבגינה הגיע המשתמש לדף זה, אנחנו יודעים דבר אחד בוודאות – הוא לא התכוון לזה, והוא עלול להיות מתוסכל מכך. לכן הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא להרגיע אותו. הדרך הטובה היותר לזה, נראה, היא ע”י שעשועו.
ראו למשל, את דף השגיאה שקיבלתי באתר האלמותי stackoverflow:
עדכון (דצמבר 2018, טבת תשע”ט: הקישורים להלן כבר לא עובדים, אבל לא היה לי לב למחוק אותם…):
הנה אוסף של 54 עיצובי דפי 404.
ואם מחפשים ב-delicious, אפשר למצוא המון דפים המתוייגים כ-404
וכאן, כתב בלוגר אחד לפני כמה ימים על דף ה-404 המצחיק ביותר שהוא פגש.
נסו ותהנו!
עוד דפי 404
סמאשינג מגזין הציגו לפני כמה זמן רשימה של דפי 404 יפים, ידידותיים וכיפיים.
אני גם ממליץ (לקוראים) להקליק על הקישור שבתמונה, ולא להסתפק רק בתמונה שאת הצגת כאן בפוסט. דווקא החלק הימני של דף השגיאה מעניין הרבה יותר:
הם קודם כל מתנצלים,
אח”כ מבהירים שזו לא אשמת המשתמש,
מסבירים שהוא לא צריך לדאוג או לעשות משהו
וגם נותנים אפשרות ליצור קשר.
(זה בניגוד לדפי השגיאה האופייניים של מיקרוסופט, שמתחילים בלהאשים את המשתמש)
והנה הלינק:
http://www.smashingmagazine.com/2009/01/29/404-error-pages-one-more-time/
תודה, רון
כרגיל, הערות מאירות עיניים!
ומשהו שקראתי היום ונראה לי קשור: עיצוב תוצאות חיפוש באתר, כשלא נמצאו תוצאות. גם כאן יש משתמש מתוסכל שצריך להוציא אותו מהברוך, וזה נושא שמקבל עוד פחות תשומת לב מה-404.