הבנת מנגנוני ירי באקדח: צלילה עמוקה לתוך כלי Raycast Weapon ו-Dammage Collider
כדי לבדוק אם אקדח ירה, צריך להסתכל לבחון את חלקיו, ובמיוחד את ה-Raycast Weapon ומה הוא יכול לעשות. זה הרכיב שמאפשר לו לירות, ויש לו מאפיין בשם Damage Collider. רכיב זה חיוני מכיוון שהוא מראה מה קורה כאשר ירייה נורה, כמו כמה נזק הוא גורם.
להשלמה, להשלמתו, קיים prefab בשם Breakable, הכולל רכיב סקריפט בשם Damageable, המשמש עמוד השדרה לרישום ועיבוד נזקים שנגרמו מהנשק. מעבר לזה, כשפותחים את האובייקט רואים שהוא מורכב מתתי אובייקטים:
- תת-האובייקט GFX, המטפל בנראות של האקדח, ומבטיח שמראהו מתיישר עם פעולת הירי
- ואובייקט המשנה particles, שנותר נסתר, והוא עשוי להכיל אפקטים הקשורים לירייה שנורתה.
לרכיב Damageable יש אזור שנקרא Activate Game Objects On Death, שמתזמר את רצף האירועים המופעלים עם פריקת האקדח. יש לציין כי הרכיב הראשון באזור זה נושא את המזהה particles, מרמז על הפעלת אפקטי החלקיקים המסונכרנות עם פעולת הירי של האקדח.

איך להשתמש בידיים של הפריימוורק
להלן מדריך שלב אחר שלב לשימוש בידיים של BNG Framework:
- לכו ל-BNG Framework בפרויקט היוניטי שלכם
- לכו לתיקיית Player שבתיקיית Prefabs
- שם מיצאו את XR Rig Advanced
- הכניסו אותו להיררכייה ע”י גרירה
- הרכיב הזה יחליף את XR Rig שהיה שם קודם, אז כדאי להסתיר או למחוק אותו כדי להימנע מקונפליקטים
איך להתנייד בחדר
כדי להתנייד בסביבה צריך:
- בהיררכייה, למצוא את ה XR Rig Advanced
- בתוכות, מיצאו את האוביקט PlayerController
- בתוכו יש רכיב Locomotion Manager, ולו שדה בשם Locomotion Type.
- בשדה הזה אפשר לבחור בין Teleport ל-Smoothe Locomotion.
- טלפורט מאפשר תנועה מיידית על פני הרצפה
- Smooth Locomotion מספק תנועה רציפה וזורמת בתוך הסביבה הוירטואלית
Smooth Locomotion מספקת תנועה רציפה וזורמת בתוך הסביבה הוירטואלית. בניגוד לטלפורטציה מיידית כמו עם אפשרות הטלפורט, תנועה חלקה מאפשרת לשחקן לנוע באופן טבעי יותר על ידי שליטה בתנועת האווטאר שלו באמצעות התקני קלט כמו ג’ויסטיקים או משטחי מגע. משמעות הדבר היא שהשחקן יכול ללכת, לרוץ או לנוע לכל כיוון ביתר דיוק ואימרסיביות, ולחקות תנועה בעולם האמיתי במידה רבה יותר.
שיטת תנועת טלפורטציה מאפשרת לשחקן לעבור באופן מיידי ממיקום אחד לאחר בתוך הסביבה הוירטואלית. בדרך כלל, הדבר נעשה על ידי הצבעה או הכוונת הג’ויסטיק למיקום רצוי באמצעות בקר או התקן קלט דומה והפעלת פעולת הטלפורטציה. טלפורטציה משמשת בדרך כלל כדי לספק אמצעי ניווט נוח ואינטואיטיבי מבלי לגרום למחלת ים, מכיוון שהיא מונעת את התחושה של תנועה מתמשכת שעלולה לגרום לאי נוחות עבור חלק מהמשתמשים. עם זאת, חשוב לציין שטלפורטציה לא תתפקד באזורים חסומים על ידי עצמים.
