הפוסט הזה מדבר על משהו שהתרחש כבר לפני כמה חודשים – כשהסופה סנדי השתוללה בניו-יורק. בזמנו כתבתי את הקטע הזה בפייסבוק שלי. אבל לפני כחודש החלטתי לסגור את חשבון הפייסבוק הנ”ל, וכך עברתי על כל מה שפרסמתי שם, ומחקתי. כשהגעתי לקטע הזה, החלטתי שאני רוצה לשמור אותו, ושהמקום הכי טוב בשבילו הוא הבלוג שלי, אפילו אם זה באיחור-מה. אז קבלו אותו, בבקשה 🙂
מדהים מה חברה בניו יורק בשם Fogcreek היתה מוכנה לעשות כדי שהמוצר שלהם – שנמצא באינטרנט – ימשיך לתפקד גם בזמן הסופה:
מאחר שהיתה הפסקת חשמל, השרתים שלהם, שמנוהלים ע”י חברת Peer1, עברו לגנרטורים. עד כאן לפי התכנון. העניין היה שהגנרטור מופעל ע”י דלק. מתברר שמלאי הדלק של הגנרטור של peer1 נמצא במרתף בניין, והמרתף הזה הוצף, וכל המשאבות יצאו מכלל פעולה. בשלב הזה Fogcreek היתה זקוקה ל-system administrator שלה. שימו לב להשקעה שהם השקיעו כדי להשיג אותו:
Fog Creek had to locate one of its systems administrators, who was incommunicado. An employee trekked to the apartment where his coworker was relaxing without power or cell service, climbed 13 flights to surprise the administrator at his door, and yanked him back to reality
.ואחרי זה, הצוות של fogcreek הלך לתחנות דלק, השיג בנזין, ובאופן ידני הם מילאו את הגנרטור. לקח להם “רק” קרוב ל-10 שעות.
בקטנה.
אפשר לקרוא הכל כאן:
http://www.theverge.com/2012/10/31/3581916/new-york-hurricane-sandy-stackexchange-squarespace-gawker