אני ממש לא עומדת בקצב שהצבתי לעצמי – לא בפוסטים וגם לא בנקיונות… קצת התבאסתי כשראיתי שכבר הגעתי ל-ח’ ניסן ויש לי רק פוסט אחד, אבל אז הסתכלתי במצב בחודש ניסן בשנה שעברה וראיתי שיש לי על מה לסמוך – אז הספקתי 4 פוסטים בלבד. אמנם השנה התכוונתי לכתוב יותר, כדי “לכפר” על השבוע של פסח שבו לא אכתוב בע”ה, אך ארועים משפחתיים בלתי מתוכננים מנעו זאת. מבחינת קצב הנקיונות, רציתי אמנם להגיע למצב מתקדם יותר בשלב הזה, אבל זו היתה סתם העדפה אישית, לא הכרח.
אז מתי הקצב כן חשוב? 37Signals כתבו פוסט על”קצב” של אתר: עיצוב טוב הוא זה שמסייע למשתמש לשמור על הקצב. בזה שקובעים לו ציפיות, בזה שמציעים סיוע מקדים (למשל: טקסט הסבר ליד שדות בטופס) ובזה ששומרים על עקביות, אנחנו מסייעים למבקר להגיע למטרות שלו תוך שמירה על הקצב. הם נותנים בפוסט שלהם כמה דוגמאות חיוביות של אתרים ששומרים על קצב, ודוגמה אחת שלילית. אני אביא כאן רק דוגמה אחת חיובית, ואת הדוגמה השלילית, מפי שלדעתי הן משלימות זו את זו. הדוגמה החיובית היא של אתר בשםTurboTax, המחייב את המשתמש למלא רק שאלה אחת בדף במשך עשרות דפים. אתרים אחרים היו בוודאי מאגדים שאלות במקום לפזר אותם ע”פ דפים כה רבים, אולם הדרך של TurboTax בהחלט מכניסה את הלקוחות לזרימה של מענה על שאלות והקלקה להמשך (במאמר ישנן תמונות מסך המדגימות את הזרימה). דוגמה הפוכה לזה היא של מצגות ברשת שבהן כפתור ה”הבא” ו”הקודם” מקפצות להן ברחבי המסך. יש שם קישורלמצגת הבאה : הקליקו על כפתור ה”הבא” במסך הזה, ואל תזיזו את העכבר. במסך הבא, העכבר שלכם ישב בדיוק במקום של כפתור ה”הקודם”, ואילו כפתור ה”הבא” ירד לו למטה…
אז מתי הקצב כן חשוב? 37Signals כתבו פוסט על”קצב” של אתר: עיצוב טוב הוא זה שמסייע למשתמש לשמור על הקצב. בזה שקובעים לו ציפיות, בזה שמציעים סיוע מקדים (למשל: טקסט הסבר ליד שדות בטופס) ובזה ששומרים על עקביות, אנחנו מסייעים למבקר להגיע למטרות שלו תוך שמירה על הקצב. הם נותנים בפוסט שלהם כמה דוגמאות חיוביות של אתרים ששומרים על קצב, ודוגמה אחת שלילית. אני אביא כאן רק דוגמה אחת חיובית, ואת הדוגמה השלילית, מפי שלדעתי הן משלימות זו את זו. הדוגמה החיובית היא של אתר בשםTurboTax, המחייב את המשתמש למלא רק שאלה אחת בדף במשך עשרות דפים. אתרים אחרים היו בוודאי מאגדים שאלות במקום לפזר אותם ע”פ דפים כה רבים, אולם הדרך של TurboTax בהחלט מכניסה את הלקוחות לזרימה של מענה על שאלות והקלקה להמשך (במאמר ישנן תמונות מסך המדגימות את הזרימה). דוגמה הפוכה לזה היא של מצגות ברשת שבהן כפתור ה”הבא” ו”הקודם” מקפצות להן ברחבי המסך. יש שם קישורלמצגת הבאה : הקליקו על כפתור ה”הבא” במסך הזה, ואל תזיזו את העכבר. במסך הבא, העכבר שלכם ישב בדיוק במקום של כפתור ה”הקודם”, ואילו כפתור ה”הבא” ירד לו למטה…