תשרי (8)

“דף הבית” באתר – הסתכלות חדשה

והפעם – כותבת אורחת חדשה – רחלי ברט, ה-Art Director שלנו. קבלו אותה במחיאות כפיים סוערות!

משנים כיוון
דף הבית כבר לא משמש כנקודה עיקרית של האתר. ג’ייקוב נילסון מדמה את האתר לבית עם המוני דלתות כניסה. היום, יותר ויותר אנשים מגיעים אל המידע דרך מנועי חיפוש או קוראי RSS אשר מפנים אותם בד”כ לעמודים הפנימיים ולאו דווקא לדף הראשי.
זה עדיין לא אומר שדף הבית לא חשוב אלא דף הבית צריך להפנות לעיקרי הדברים באתר, כמו: נושאים מרכזיים באתר, חיפוש, התמצאות פנימה לאתר. דף הבית צריך לשקף את מטרת האתר כדי לעזור לגולש להבין אם הוא נמצא במקום הנכון ששם יוכל למצוא את בקשתו.

להתחיל מבפנים
בניגוד לטענה הרווחת כי עיצוב דף הבית הוא הנחת הבסיס של תחושת ה look & feel של האתר טוען כותב המאמר כי טוב יותר להתחיל את העיצוב מהדפים הפנימיים מכמה סיבות:

  1. עיצוב דפים פנימיים פשוט יותר בעבודה מול לקוח. יש שם פחות ויכוחים על מה יופיע איפה וגבוה יותר מהעובדה הפשוטה שבד”כ דפים פנמיים הם ברובם טקסט ולא משמשים כמקום לויכוחים פוליטיים.
  2. בדפים הפנימיים קל יותר להתוות את הקווים העיצוביים המנחים של עיצוב האתר כולו ומתוכם לעלות לעיצוב הדף הראשי.
  3. לא תמיד כשמתחילים לעבוד ברור כל מה שצריך להיות בדף הבית. עבודה על פנים האתר עוזרת לפקס את העבודה וכשמגיעים לדף הבית “אין הפתעות”

האזור הלבן
יש חשיבות רבה ל open space = “אזורים לבנים” שבהם בד”כ הלקוח רוצה לשים “רק עוד משהו קטן”. הסוד הוא לא לנסות לשכנע את הלקוח למה כן לתת רווח ו”חלקים לבנים” אלא להסביר ללקוח למה לא טוב לא להשאיר אותם (במקום: האזור הזה נותן תחושה של פתיחות ומקל על הקריאה/צפייה בעמוד. אפשר: אם נכניס עוד טקסט/תמונה לאזור זה יסיח את הגולש מהמטרה אליו הוא נכנס לעמוד ויקשה עליו למלא את הטופס….).

מיתוס גובה העמוד
המיתוס שהגולשים לא גוללים היה נכון בימים הראשונים של האינטרנט. אך היום כולם גוללים ואין הצדקה לנסות לדחוס את כל העיצוב ל 410 הפיקסלים העליונים. מה גם שלא ברור איפה בדיוק קו הרוחב שממנו מפסיקים הגולשים לראות את העמוד. צפייה ברזולוציות שונות, המצאות סרגלים שונים משנים את קו הרוחב הדמיוני והופכים אותו ללא רלוונטי.
מתוך Home sweet home

תגובה 1 על ““דף הבית” באתר – הסתכלות חדשה

כתבו תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תוצג.