מבט על שלושה אתרי חדשות שעברו “מתיחת פנים” בחודשים האחרונים:
AOL
USA Today
CNN
המאמר סוקר באילו אספקטים של Web 2.0 נעשה שימוש.
CNN
- יותר נקי וקל לקריאה מהאתר הקודם
- שימוש ב-AJAX למעבר בין סוגי מדיות שונים (טקסט, תמונות, וידיאו)
- דגש על תמונות ווידיאו
- רשימת “הכי פופולרי” של הסיפורים והסרטים הנצפים ביותר
- פיצ’ר “אנחנו ממליצים”
- תגובות
- בלוגים ופודקסטים
USA Today
- דגש רב על תמונות
- טקסט גדול לקישורים בכותרות
- עיצוב שמושך את עין לסיפורים המובילים
- בלוג מודגש
- שני פיצ’רים חברתיים טובים יותר מאתרים אחרים: תגובות והצבעות
- תיוג – כל מאמר מתויג, ויש לו קישור למאמרים אחרים הנושאים את אותם תגיות
- משתשים רשומים יכולים ליצור לעצמם פרופיל ובלוג
AOL News
- השינוי העיצובי הגדול ביותר
- פחות סיפורים בדף הראשי
- עיצוב בלוגי
- תגובות
- כפתורי רשתות חברתיות (Digg, del.icio.us, Newsvine, Technorati, Reddit, Ma.gnolia, Blinklist, Furl, and of course: Netscape)
- דרוג (אגודל למעלה/למטה) – אם כי לא ברור מה זה עושה
יש גם צילומי מסך של שלושת האתרים
בנוסף ל”מתיחת הפנים”
נקודה מעניינת נוספת בהקשר של “מתיחת פנים” היא שכולם משתפים את הגולשים בדרוג / המלצות ותגובות. באתר של USA today יש את אחוז המגיבים הגדול ביותר לעומת שאר האתרים ששם כותב המאמר מציין שיש תגובות מעטות מאוד, אך דווקא באתר הזה נרשמה ירידה בכניסות מאז שינוי העיצוב.
אגודלים בשיפט ספייס
עדכון אוגוסט 2013: הקישורים ל-shifspace כבר לא עובדים. מתברר לפי הערך בויקיפדיה שהפרוייקט נפסק ב-2011
תודה רבה למגיבות
רב תודות