מרחשוון (8)

חוויותי מוורדקמפ – אופטימיזציית SEO ו-SMO

הפוסט הזה יחולק לשניים:
בחלקו הראשון, אצטט מדף שחולק בכנס ובו מספר טיפים ל-SEO (Seqarch Engine Optimization). הדף נכתב ע”י ישי שמש מחברת K Logic
החלק השני הוא סיכום של הרצאה שנתן צביקה אבנרי בנושא SEO ו-SMO (Social Management Optimization).

חלק ראשון: כיצד תשפרו את המקום שלכם ב-Google?

  1. הגדרה נכונה של תג ה-Title: במקום להשתמש בפורמט המקובל ב-WordPress עבור ה-<Title>:
    שם הבלוג >> שם הפוסט
    נסו להשתמש ב-<Title> שנראה כך:
    שם הפוסט – שם הבלוג
    מדובר בשינוי קטן שיכול להגדיל בצורה משמעותית את תנועת הזנב הארוך שמקבל בלוג מגוגל
  2. הפיכת כותרות לקישורים: כדאי שכותרות של פוסטים – הן בעמוד הראשי והן בארכיון – יהיו קישור שמוביל לעמוד הפוסט.
  3. תוספים:
    Add-Meta-Tags WordPress Plugin – זה תוסף שנועד לאפשר שליטה טובה על תגי המטא
    WordPress Google XML Sitemaps – זה תוסף שמייצר מפת אתר בפורמט XML שגוגל יכול לקרוא

חלק שני: סיכום הרצאה של צביקה אבנרי
אחרי שהתחלתי לכתוב את הסיכום, מצאתי שהמחבר עצמו כבר כתב מאמר די נרחב, מעניין ותכליתי, המסכם כל מה שאמר בהרצאה. לקריאת המאמר הקליקו כאן. הדבר היחיד שנאמר בהרצאה ולא ראיתי שם היה טיפ בנושא בחירת מילות מפתח: איך נדע מהן מילות החיפוש הנפוצות בתחום שלנו, ושאותן כדאי לכלול במקומות החשובים (meta, title, וגוף הטקסט עצמו), או שכדאי לכתוב עליהם פוסט?
כדאי ללכת ל-Google suggest, ולהקליד שם איזושהי מילה שקשורה לתחום שלנו – במקרה שלי: תכנות. מיד תופיע רשימה של הצעות של גוגל לחיפוש. ההצעות האלה מבוססות על החיפושים הנפוצים ביותר המכילים את המילה שהקלדנו. זה יתן לנו רמזים לגבי החיפושים הנפוצים שיש בתחומנו, ויעזור לנו לשייך את הבלוג שלנו לתוצאות חיפוש של מלים אלה.

 

כתבו תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תוצג.