להוי ידוע שמתכנתים הם עם עצלן, ולכן אם ניתנת להם משימה שהיא בעיקרה עבודת נמלים שחוזרת על עצמה, בשלב מסוים הם יכתבו קוד שיעשה אותה. למה שאני אעבוד קשה אם המכונה יכולה לעבוד בשבילי? 🙂
האינפוגרפיקה הזאת משווה בין ההתמודדות של המתכנת להתמודדות של הלא-מתכנת (בגרף – geek מול non-geek). ללא-מתכנת אין אופציה של כתיבת קוד והוא מבצע את המשימה ידנית. המתכנת מתחיל בביצוע המשימה ידנית, אבל בשלב מסוים מתעצבן ויושב לכתוב קוד. בשלב הזה, הלא-מתכנת מזלזל במתכנת כי המתכנת לא מתקדם בביצוע המשימה (כי הוא כותב קוד) והלא-מתכנת כן מתקדם. גם לאחר כתיבת הקוד המתכנת נמצא בפיגור כי עליו להשלים את הזמן שהוא “בזבז” בכתיבת הקוד. אבל בשלב מסוים הוא ישלים את הפער ואף יעקוף את הלא-מתכנת. שנאמר: צוחק מי שצוחק אחרון.
ושאלת מליון הדולר (שלא מקבלת מענה בגרף) היא – איך מזהים מתי משימה היא כזאת שתכנות יחזיר את הזמן האבוד ויהפוך את העבודה ליותר יעילה? 🙂
וקומיקס שמדגים בדיוק את זה:
עדכון (05/2019): הובא לידיעתי קיומו של גרף שכן מראה זמנים. הגרף הוא מתוך אתר XKCD: