יש ביטוי באנגלית – To get Ink. פרושו הוא להגיע לתקשורת, למודעות של אנשים.
37Signals (כן, מזמן לא הזכרתי אותם) הצליחו בגדול “להגיע לדיו”,ונשאלו ע”י אחד הקוראים כיצד הם עשו זאת. התשובה שלהם כללה מספר אלמנטים שיכולים לעניין גם אותנו, במסענו ללקוחות נוספים…
הדבר הראשון שהם אומרים הוא – לספק משהו בעל ערך. כשאנו משווקים, אנו מבקשים מאנשים להקדיש לנו זמן ותשומת לב. יש לספק משהו בעל ערך תמורת המצרכים יקרי הערך הללו. אם נלמד או נשעשע אנשים, הם ישימו לב. אם נשעמם אותם – הם לא.
מה פרוש ללמד? במאמר הזה, מוסבר הנושא של לימוד כשיווק.
מה שלא יהיה המוצר שלנו, הוא בודאי אינו יחיד מסוגו, ותמיד יהיה מי שייצר אותו טוב יותר, מהר יותר או יותר בזול. אם אין לנו סעיף שיווקי נדיב, ואיננו מעוניינים להשתמש בשיטות ערמומיות כדי לשווק את המוצר שלנו, אנו צריכים לשווק את ה-“אני מאמין” שלנו. מפני שמה שאנו מאמינים בו, אנחנו יכולים ללמד. ולימוד הוא ה-killer app בגישה החדשנית יותר והאתית יותר לשיווק. בעוד שבעבר, אלה שניתבו את הכסף (למודעות, לקידום מכירות) בד”כ זכו בנתחי שוק גדולים, היום זה פחות ופחות נכון עבור דברים רבים – במיוחד עבור דברים שנועדו לקהילות משתמשים צעירות ורשתיות (On-line).
אז איך לימוד גורם לשיווק? אם ניצור מוצר שמעודד את המשתמש להתקדם בו, להגיע לדרגת מומחיות גדולה יותר – יצרנו משתמשים נלהבים, ואז אין לנו צורך בסעיף שיווקי נדיב, מפני שההתלהבות של המשתמשים שלנו תהיה השיווק שלנו. זהו ממש מצב של win/win.
המאמר מפתח את הנושא הזה לעומק, ויש בו גם קישורים נוספים בנושא, כך שמי שזה מעניין אותו יכול למצוא שם כר נרחב של מידע.
37Signals נותנים 9 דרכים נוספות להגיע לדיו, שבגדול אפשר לסכם אותם במילה – “באמת”. אם מאחורי המוצר באמת עומד רעיון; אם נפתח קשרים (network) אמיתיים (לא רק לשם השגת מטרה); אם נרצה באמת לשווק את המוצר ונהיה מוכנים להיות סבלנים לשם כך – נגיע לדיו. באמת.
37Signals (כן, מזמן לא הזכרתי אותם) הצליחו בגדול “להגיע לדיו”,ונשאלו ע”י אחד הקוראים כיצד הם עשו זאת. התשובה שלהם כללה מספר אלמנטים שיכולים לעניין גם אותנו, במסענו ללקוחות נוספים…
הדבר הראשון שהם אומרים הוא – לספק משהו בעל ערך. כשאנו משווקים, אנו מבקשים מאנשים להקדיש לנו זמן ותשומת לב. יש לספק משהו בעל ערך תמורת המצרכים יקרי הערך הללו. אם נלמד או נשעשע אנשים, הם ישימו לב. אם נשעמם אותם – הם לא.
מה פרוש ללמד? במאמר הזה, מוסבר הנושא של לימוד כשיווק.
מה שלא יהיה המוצר שלנו, הוא בודאי אינו יחיד מסוגו, ותמיד יהיה מי שייצר אותו טוב יותר, מהר יותר או יותר בזול. אם אין לנו סעיף שיווקי נדיב, ואיננו מעוניינים להשתמש בשיטות ערמומיות כדי לשווק את המוצר שלנו, אנו צריכים לשווק את ה-“אני מאמין” שלנו. מפני שמה שאנו מאמינים בו, אנחנו יכולים ללמד. ולימוד הוא ה-killer app בגישה החדשנית יותר והאתית יותר לשיווק. בעוד שבעבר, אלה שניתבו את הכסף (למודעות, לקידום מכירות) בד”כ זכו בנתחי שוק גדולים, היום זה פחות ופחות נכון עבור דברים רבים – במיוחד עבור דברים שנועדו לקהילות משתמשים צעירות ורשתיות (On-line).
אז איך לימוד גורם לשיווק? אם ניצור מוצר שמעודד את המשתמש להתקדם בו, להגיע לדרגת מומחיות גדולה יותר – יצרנו משתמשים נלהבים, ואז אין לנו צורך בסעיף שיווקי נדיב, מפני שההתלהבות של המשתמשים שלנו תהיה השיווק שלנו. זהו ממש מצב של win/win.
המאמר מפתח את הנושא הזה לעומק, ויש בו גם קישורים נוספים בנושא, כך שמי שזה מעניין אותו יכול למצוא שם כר נרחב של מידע.
37Signals נותנים 9 דרכים נוספות להגיע לדיו, שבגדול אפשר לסכם אותם במילה – “באמת”. אם מאחורי המוצר באמת עומד רעיון; אם נפתח קשרים (network) אמיתיים (לא רק לשם השגת מטרה); אם נרצה באמת לשווק את המוצר ונהיה מוכנים להיות סבלנים לשם כך – נגיע לדיו. באמת.