טבת

האם הודעות שגיאה צריכות להתנצל?

באתר ה-UX של Stackexchange מתנהל דיון  לגבי ניסוח הודעת שגיאה כזו: ” מצטערים, אין לך רשות להשתמש בפיצ’ר הזה. אנא צור קשר עם מנהל המערכת לשם בקשת סיוע”.
האם הניסוח המתנצל מתאים במקרה הזה? הרציונל נגד הוא, שיותר מתאים “להתנצל” על משהו שנחשב “אשמת” המערכת לחלוטין, כמו נפילת האתר (“סליחה אבל האתר שלנו אינו זמין כרגע… אנא נסו שוב מאוחר יותר”).

יש שם תשובות מאד מעניינות – שחלק בעד התנצלות, חלק נגד, חלק תוהות למה בכלל להציג למשתמש פיצ’ר שאין לו הרשאה אליו. כמוהן שכל התשובות מנומקות, חלקן מביא מובאות מגדולי האומה בחוויית משתמש, חלקן מעוררות דיון סוער בתגובות לתשובה – הכל כמיטב המסורת של SE.

קראו ותהנו (והצביעו 🙂 )

כתבו תגובה

כתובת הדוא"ל שלכם לא תוצג.