ברוכים הבאים למדריך על יישום מונה יריות בחדר בריחה VR שאנחנו בונים באמצעות Unity. במדריך זה, אנו נדריך אתכם בתהליך של הגדרת מונה יריות פשוט שסופר את מספר היריות שנורה על ידי השחקן באמצעות האקדח מספריית VRIF.
דרישות מוקדמות:
- ידע בסיסי בתכנות C# ו-Unity
- סביבת הפיתוח של Unity מותקנת במחשב שלך.
- ספריית VRIF משולבת בפרויקט Unity שלך
שלב 1: הגדרת מבנה הפרויקט
- פתחו את פרויקט ה-Unity
- בחלון הפרויקט, נווטו אל התיקיה Assets.
- לחצו לחיצה ימנית על התיקיה Assets ובחרו Create -> Folder כדי ליצור תיקיה חדשה
- תנו לתיקייה זו את השם Scripts
שלב 2: יצירת סקריפט המונה
- בתוך התיקיה החדשה שנוצרה Scripts, לחצן לחיצה ימנית ובחרו Create -> C# Script.
- תנו לסקריפט את השם Counter, ולחצו עליו לחיצה כפולה כדי לפתוח אותו בעורך הקוד המועדף עליכם
שלב 3: יישום מונה היריות
- בסקריפט "Counter נגדיר משתנה ציבורי בשם count שיחזיק את ספירת היריות
- ניצור מתודה בשם
AddCount()להגדלת הספירה הזו בכל פעם שהשחקן יורה ירייה
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class Counter : MonoBehaviour
{
public int count = 0;
// Start is called before the first frame update
void Start()
{
}
// Update is called once per frame
void Update()
{
}
public void AddCount()
{
count++;
}
}
שלב 4: הדמיית מונה היריות
כדי לדמות את מונה הירויות בסצנה שלנו למטרות בדיקה, ניצור GameObject פשוט כדי להציג אותו
- בחלון ההיררכיה של Unity Editor, נלחץ לחיצה ימנית ונבחר Create Empty
- נשנה את שם האוביקט החדש ל-Counter
- נגרור את הסקריפט Counter שיצרנו קודם לאוביקט ה-Counter
שלב 5: חיבור מונה היריות לאקדח
כעת, נגדיר את אובייקט האקדח כך שיפעיל את קידום מונה היריות בכל פעם שנורית ירייה.
- נבחר את אובייקט האקדח בהיררכיית ה-Unity Editor
- נגלול דרך חלון הרכיביםשלו עד שנמצא את הרכיב "Raycast Weapon (Script)".
- נאתר את שדה ה-Events ברכיב
- נבחר את אירוע ה-On Shoot
- נלחץ על כפתור "+" כדי להוסיף אירוע חדש
- נגרור את אוביקט ה-counter שיצרנו מחלון ההיררכיה לשדה האוביקט של האירוע החדש.
- בתפריט הנפתח "פונקציה", נבחר בקלאס counter ואת הפונקציה AddCount
שלב 6: הבטחת פונקציונליות בזמן אמת
כדי להבטיח שמונה היריות מתעדכן בזמן אמת במהלך הבדיקה, נתאים את הגדרות ה-Inspector של האובייקט.
- כאשר אובייקט ה-Counter נבחר בחלון ההיררכיה, נאתר את התפריט הנפתח מעל שמו בחלון ה-Inspector.
- נוודא שהתפריט הנפתח מוגדר ל-Edit and Runtime ולא Off כדי לאפשר עדכונים בזמן אמת במהלך המשחק.
שלב 10: בדיקה
- היכנסו למצב Play ב-Unity
- השתמשו באקדח ורו ממנו יריות.
- התבוננו במונה היריות המתקדם בזמן אמת באובייקט ה-Counter בסצנה
סיכום:
כעת חיברתם בהצלחה את מונה היריות לאקדח ה-VR, מה שמאפשר לו להתקדם בכל פעם שנורית ירייה. על ידי הדמיית מונה היריות בסצנה ובדיקת הפונקציונליות שלו, הבטחתם שהוא פועל כמתוכנן בחוויית חדר הבריחה ה-VR שלך. תרגישו חופשי להתאים אישית ולהרחיב את הפונקציונליות הזו כדי לשפר את הפרויקט שלכם פיתוח מוצלח!
