בתור יוצרי תוכן, אחד הדברים שלכאורה הכי קלים להנגיש זה תמונות – צריך לכתוב בטקסט האלטרניטיבי כמה מילים שמתארות את התמונה. אבל אני, לפחות, לא תמיד יודעת איך בדיוק לתאר את התמונה… מתברר שאני לא היחידה כי יש הרבה פוסטים בנושא, אז אספתי אותם והינה הם בפוסט מרוכז.
איך לכתוב alt-tags ותיאורי תמונה אינפורמטיביים – מה חשוב לכלול בהם, מה לא כדאי לכלול בהם (מתוך הפוסט הזה)
תמונה שווה אלף מילים, או שלא – איך לתמלל תוכן של תמונה (מתוך הפוסט הזה)
איך לכתוב תיאור תמונה – מדי פעם צצים פוסטים כאלה, שממש נותנים מתכון, או נוסחה, לניסוח תיאורי תמונות טובים (מתוך הפוסט הזה)
טיפים איך לכתוב תיאורי תמונה מוצלחים ומועילים: סדרת טוויטים שמביאה דוגמאות לתמונות שונות, ואיזה alt text מתאים להם. תמיד רציתי שיהיה כזה, כי אני אף פעם לא יודעת מה בדיוק לכתוב בטקסט החלופי. לא בכל תמונה שאני שמה ברור לי מה המסר שאמור לעבור… (מתוך הפוסט הזה)
בוקמרקלט שבמעבר עכבר מראה האם ואיזה alt text יש לתמונה (מתוך הפוסט הזה)
איך לכתוב טקסטים אלטרנטיביים מושלמים בתמונות בוורדפרס (מתוך הפוסט הזה)
סרטון של 10 דקות על תיאורי תמונה
כריס פרדיננדי מסביר איך לכתוב טקסט אלטרנטיבי לתמונות לשימוש קוראי מסך ומה עושים עם מאפיין ה-title
ועוד פוסט של כריס, הפעם על מקרה מחקר של טקסט אלטרנטיבי, שבו הוא משתמש בתמונה יותר מורכבת ומראה איך לתאר אותה
איך להגדיר טקסט אלטרנטיבי לתמונה שמוצגת בטוויטר ופייסבוק, ולמה יתכן שזה לא משנה
רוב הסיכויים שהתמונה שלך לא דקורטיבית – ההגדרה של תמונה כדקורטיבית נכונה רק במקרים מעטים, והמאמר סוקר מה הם.
