אמר ויל שיפלי: “בסה”כ, האפליקציה השלך היא אוסף של פרטים קטנטנים”.
הפרטים מצטברים. אחד משפיע על השני. לעתים קרובות, אחד מאפשר (או מונע) את השני.
אם תערום קבוצת פרטים קטנים ומדהימים, יש לך סיכוי גדול שיצא לך מוצר מדהים. אם תערום קבוצת פרטים קטנים בלתי מוצלחים, יש לך סיכוי גדול שיצא לך מוצר בינוי או גרוע.
כמובן שהדבק אינו מתרחש באורח פלאי. אי אפשר לקחת ערמת פרטים, ולצפות לשלם מושלם, כפי שאי אפשר לערום קבוצת אבנים ולצפות לקבל את הטאג’ מאהאל. אבל פרטים מחושבים בזהירות כן קובעים את הטון של מוצר נפלא.
צריך רק להיזהרלא לכרוע תחת הפרטים הקטנים בשלב מוקדם מדי
הפרטים מצטברים. אחד משפיע על השני. לעתים קרובות, אחד מאפשר (או מונע) את השני.
אם תערום קבוצת פרטים קטנים ומדהימים, יש לך סיכוי גדול שיצא לך מוצר מדהים. אם תערום קבוצת פרטים קטנים בלתי מוצלחים, יש לך סיכוי גדול שיצא לך מוצר בינוי או גרוע.
כמובן שהדבק אינו מתרחש באורח פלאי. אי אפשר לקחת ערמת פרטים, ולצפות לשלם מושלם, כפי שאי אפשר לערום קבוצת אבנים ולצפות לקבל את הטאג’ מאהאל. אבל פרטים מחושבים בזהירות כן קובעים את הטון של מוצר נפלא.
צריך רק להיזהרלא לכרוע תחת הפרטים הקטנים בשלב מוקדם מדי
אני מצטער, אבל אני שוב מסכים.. 🙁
אצלי זאת בעיה גדולה.. אני תמיד נתקע על הפרטים הקטנים בהתחלה, ואני חייב להפסיק עם זה!
לא תמיד זה חיסרון
אני חושבת שצריך להבדיל כאן בין תכנון מערכת / אינטרקציה לבין בניית עיצוב לאתר (בכליקיט כמובן). כשמתככננים מערכת נכון בעיניי להתעלם מכל הפרטים הקטנים של מיקומים, גודל פונט וכו’ כי בגדול רוצים לראות אם המערכת עובדת ואם יש בה צורך אבל כשמעלים עיצוב של אתר אין כאן “בחינות היתכנות” או “בטא” ולכן ה”סגידה” לפרטים קטנים מביאה לתוצאות מרשימות (ומספקות עד מאוד את המעצבות…).
בכל מקרה, קצת קשה לי להתייחס לציטוט של חלק מהספר Getting Real בלי להתייחס לכל הספר. מצרפת מצגת שמסכמת ממש בתמציתיות את הספר. הרחבה על כל שקופית מופיעה בהערות תחת כל שקופית.
הלינק האחרון חשוב מכדי להופיע כהערת אגב בסוף הפוסט 🙂
מצד שני,
Don’t worry about the size of your headline font in week one. You don’t need to nail that perfect shade of green in week two. You don’t need to move that “submit” button three pixels to the right in week three. Just get the stuff on the page for now. Then use it. Make sure it works. Later on you can adjust and perfect it.
ככל שאנחנו מתקדמים בפרויקט ומתקרבים יותר ויותר לתאריך היעד (או עוברים אותו), ועם כל העקרונות החדשים של “השקה רכה” ו”בטא” ולהעלות משהו לאוויר כדי שיראו משהו בשטח… למי יש זמן להתעסק בשבוע האחרון (או אפילו אחרי העלאה לאוויר) עם הפיקסלים והגודל של הגופן?
ברגע שכבר “מעלים הכל על הדף” כמו שהם כותבים, אנחנו מגיעים לשלב של “אם זה לא מקולקל אל תתקן את זה” – והוא שלב בו הבינוניות מתקבעת
בשביל זה את המעצבות שלנו!
הן אלה שעומדות על המשמר (או לפחות מנסות…) מפני הבינוניות העיצובית